czwartek, 23 maja 2013

American Manners- godne polecenia #TOEFL# Express Ways# please, thank you...#



Tak tak, o manierach :) please, thank you, you're welcome, excuse me, I'am sorry...
Postanowiłam pouczyć się angielskiego i w najbliższym czasie podejść do TOEFLa, który jest na poziomie C1, więc wydaje mi się, że jakoś dam radę. Nie chcę kupować książek, które są dość drogie więc wypożyczyłam kilka z biblioteki. Miałam zamiar wziąć tylko jedną z typowym przygotowaniem do egzaminu ale tak przeglądam inne pozycje i trafiłam na American Manners and customs - a guide for newcomers czyli coś idealnego dla Au Pairek :). Kurcze, że też nie wiedziałam o tej książce przed przyjazdem. Często mam tu problem z ogarnięciem kiedy powiedzieć excuse me, kiedy I am sorry, a kiedy zwyczajnie sorry. Kolejna sprawa- poznawanie nowych ludzi, o tym się nie uczymy w szkole, gdy ktoś Cię poznaje mówi: nice to meet you, często mówiłam nice to meet you too, a powinno być nice meeting you too. Jest dość krótka więc w 2 dni przerobiłam prawie całą. Jak się zachować przy stole, body language, restaurant manners, visiting someone, giving a gift (kolejna niezręczna sytuacja: czy od razu otworzyć prezent, czy poczekać, jak podziękować) Serio, jeżeli się tu wybieracie, to poszukajcie gdzies odpowiednika tej książki :) Znacznie ułatwi wam życie i oszczędzi niezręcznych sytuacji
 Tej typowej do TOEFLa jeszcze nie obczaiłam


Kolejna to Express Ways- bardzo podstawowe słownictwo przydatne w życiu codziennym, ale przecież na tym polega wyjazd tutaj, żeby poradzić sobie w takich codziennych sytuacjach: zapytać, przeprosić, poprosić o pomoc itp.



2 komentarze:

  1. Koniecznie muszę poszukać podobnej książki :D
    No i wiadome było, że będzie dobrze :) Cieszę sie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś genialna !!!!!! masz najlepszego bloga jakiego czytałam do tej pory!! nie dość ,że jest bardzo ciekawy to i z chęcią się go czyta :)

    pozdrawiam SP

    OdpowiedzUsuń