czwartek, 16 maja 2013

My NY ID # wskazówki jak wyrobić amerykański dowód!


Nareszcie!! Będę miała moje hamerykańskie ID!! Nie będę już musiała przy wejściu do klubu przedstawiać polskiego ID :) więc nie będa na mnie patrzeć jak  na uchodźca.
Tak więc pojechałyśmy z Jo, byłyśmy tam już 2 tyg temu, ale ja mądra nie wzięłam mojego SS# i nie mogłam nic załatwić. Teraz wróciłam ze wszystkim:) Procedura oczywiście czasochłonna.
1 Pierwsza kolejka- do pobrania formularzy, których uzupełnieni zajmuje jakieś 10-15 min
2. Kolejka do sprawdzenia dokumentów- potrzebne są 3 potwierdzenia tożsamości. Ja miałam paszport, kartę kredytową (amerykańską) oraz SS# (social security card), wszystko poskanowali i.... zapraszamy do zdjęcia. Sweet focia jak do kartoteki karnej:) Następnie wszystkie dokuemnty pakują do woreczka, dają numerek i do kolejnego okienka
3.  Po około 15 minutach oczekiwania na mój numerek, podchodzę do okienka. Kolo ponownie sprawdza papiery z grubsza, wpisuje wszystko w bazę danych i pobiera opłatę. Ogólnie był miły i pomocny, skorygował mi kilka informacji i zapytał na ile lat chcę mieć dokument czyli na 2 bądź na 8, niewielka różnca w cenie: 10 lub 14$. oczywiście wybrałam 8 lat:) przecież mam w planie żeby tu dłużej pobyć :D
Na koniec dostałam potwierdzenie i teraz jedynie czekam na moje ID, które przyjdzie pocztą w ciągu 2 tygodni!!! Yeahhhhh!!!

Podsumowanie:
Co to za dokument? - Non-Driver ID Card, którym wszędzie się tu można posługiwać
Gdzie go można uzyskać? -DMV w najbliższej okolicy
Dokumenty niezbędne do uzyskania? -3 dokumenty tożsamości (paszport, SS#, karta kredytowa)
Koszt? -10 lub 14$
Czas oczekiwania? 2 tygodnie
Ważność dokumentu? - 4 lub 8 lat
Jak to wygląda? o tak OOOOOO....-> +tragiczne zdjęcie :D



PS> Trochę z tym zamieszania było. Wiedziałam od Majki, że w DMV (Department of Motor Vehicle) można jakieś ID sobie zrobić. Postanowiłyśmy razem z Jo się tam przejechać- to już jakieś 2 tyg temu było.
Stajemy w kolejce, podchodzimy do okienka i tłumaczę babeczce, że słyszałam, iż mogę sobie tutaj wyrobić prawko amerykańskie na podstawie mojego polskiego (tak wcześniej Majkę zrozumiałam), a ta mi tłumaczy, że spoko loko prawko sobie mogę zrobić ale musze podejść do testu i ogólnie wszystkich tych jazd, to ja już trochę zdenerwowana mówię znów swoje. Po krótkiej wymianie zdań wyszłyśmy, zadzwoniłam szybko do Majki, a ta mi tłumaczy, że mogę sobie wyrobić ale non driver ID!! ehh ehh sie udałam... wróciłyśmy więc, Jo sobie to wyrobiła, a ja wtedy nie mialam mojego ss....

7 komentarzy:

  1. A wiek trzeba mieć 21 lat, żeby wyrobić? Wiesz może? :)
    + 3 dokumenty, co jesli w stanach nie bd mieć karty kredytowej? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... nie orientuję się w kwestii wieku ale wydaje mi się, że min to 16 albo 18 lat;/ i nie ma takiej możliwości, żeby w Stanach nie miec karty kredytowej :P

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej! Gratuluje ID. Ale mam pytanko z innej dziedziny. moze głupie ale trudno, czy mogłabyś podać adres stronki na której oglądasz polskie seriale, o których ostatnio wspomniałaś. Tez uwielbiam Przepis na życie i Przyjacióki. Trzeba sie tam zalogować? Płaci się coś za to?
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :)
      stronka to http://www.serialnet.pl/ wszystko jest za free, bez limitów!! mają tam chyba wszystkie możliwe seriale :)
      pozdrawiam

      Usuń
    2. Bardzo dziekuje!

      Usuń
  4. Hej! Gratuluje ID. Ale mam pytanko a raczej prośbe z innej dziedziny. Czy mogłabyś podać adres stronki na której oglądasz polskie seriale o których ostatnio wspomniałaś. Też uwielbiam Przepis na życie i Przyjaciółki. Trzeba się tam założyć sobie konto? Płaci się coś za to?
    Ania

    OdpowiedzUsuń