sobota, 9 lutego 2013

Stereotypy o Polsce.... wrrrrrr

Ehh niestety ale Polacy w hameryce nie mają najlepszej opinii, może nie tyle Polacy, bo jesteśmy doceniani za pracowitość, ale gdy mówi się o Polsce to.... nie brzmi to najlepiej, fakt, że i tak nie jest tak źle jak np w U, Irlandii czy Holandii gdzie nas zwyczajnie nie lubią. Z drugiej strony rodowitymi Amerykanami są jedynie Indianie, którzy teraz mieszkają wyłącznie w rezerwatach, reszta to sami imigranci: Irlandczycy, Włosi, Hiszpanie, Niemcy i oczywiście my Polacy. Oczywiście lubimy narzekać ale nie ma w tym nic dziwnego patrząc na zarobki przeciętnego Kowalskiego... Nic więc dziwnego, że się rzadko uśmiechamy
Teraz trochę o tych main stereotypach

NIE, NIE MA U NAS NIEDŹWIEDZI POLARNYCH
MAMY BIEŻĄCĄ WODĘ I PRĄD
MAMY 4 PORY ROKU
NIE, NIE PIJEMY WÓDKI DO ŚNIADANIA OBIADU I KOLACJI
KOPERNIK BYŁ POLAKIEM!
CHOPIN BYŁ POLAKIEM!
NIE JESTEŚMY ZŁODZIEJAMI!

Ostatnio w radio usłyszałam, że na końcu listy krajów w których ma się najwięcej "Fun" jest właśnie Polska!! Pomyślałam sobie, że co niby?? Mamy Openera, White Sensation, Manieczki, Orange fest, dobre kluby..... to może na Ukrainie mają lepsze?? wrrr... super zachęta dla innych, żeby PL odwiedzać

Kolejne co się z nami kojarzy to pierogi... hmm mnie to dziwi, bo nie jestem ich ogromną fanką... Jednak na szafkach w sklepach zawsze są opisane jako Polish traditional... no niech im będzie
Podobno to Polacy tak ostro piją, a mi się jednak wydaje, że tutaj to u każdego norma żeby pójść na imprezę i się upić... ale to o nas mówią jako o najbardziej drunk...
Z drugiej strony to sami te stereotypy podtrzymujemy, nie mówimy głośno o naszych zaletach, mamy to do siebie, że każdemu wytykamy wady. Za każdym razem pod jakimkolwiek wpisem na temat pięknych Polek inne kobiety wypowiadają się negatywnie na ich temat, kurcze zazdrość to chhyba nasza największa wada...
wiem,że sama świata nie zmienię ale chociaż się staram mówić innym o nas w samych superlatywach:)

6 komentarzy:

  1. hahaha ;p Świetny post :)
    I z mojego doświadczenia, bo mieszkałam we Włoszech, oni również mają jakiś zakrzywiony obraz polaków... A w ogóle cudem jest jak już któryś z nich wie gdzie Polska leży ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki :)
    to fakt... Polska jest gdzieś... hmm w Europie albo niektórzy mówią w Azji! koszmar!

    OdpowiedzUsuń
  3. No niestety, ale o każdej narodowości znajdą sie stereotypy. A tak w ogóle to pierogi nie pochodzą z polski :p

    OdpowiedzUsuń
  4. "Bo wszyscy Polacy to jedna rodzina"- tak brzmią słowa piosenki i niech tak zostanie, a pierogi oczywiście w Polsce najlepsze.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostanio uslyszalam ze nie mamy krabów poniewaz nie mamy morza..... Yyyyyy? Moja odpowiedz byla nastepujaca: mamy morze a kraby mamy PONIEWAZ ZYJEMY W XIX WIEKU I JEST COS TAKIEGO JAK TRANSPORT :p

    OdpowiedzUsuń
  6. haha dobre dobre :D serio, poziom ich wiedzy pozostawia wiele do życzenia... musimy im cisnąc :)

    OdpowiedzUsuń