niedziela, 20 stycznia 2013

W odpowiedzi na maila cz.2 - wyjazdy

Będę się starała na blogu odpowiadać na pytania, które pojawiają się w mailach, oczywiście nadal będę też odpisywała na maile :)
Tym razem o warunkach pobytów. Jak pisałam, to już mój drugi wyjazd z programu Au pair, tym samym chcę was zapewnić, że nie ma takiej zasady iż wyjechać można tylko raz. Oczywiście różne kraje mają różne warunki dodatkowe, tak np.
1. USA- wyjechać można po ukończeniu szkoły średniej (technikum lub liceum- czyli po otrzymaniu śiwadectwa dojrzałości) wiek:18-27 lat, prawo jazdy- konieczne, angielski-komunikatywny, doświadczenie-min 200 godzin. To takie podstawowe warunki, więcej na www.prowork.com.pl
Długość pobytu- zawsze 12 miesięcy, z możliwością przedłużenia o 6 lub 12 miesięcy. Po powrocie do PL jest możliwość ponownego wyjazdu! Muszą jednak upłynąć 2 lata od terminu powrotu z poprzedniego programu!
2. Europa (tu mam w szczególności na myśli UK i Irlandię, Hiszpanię, Francję, ) wiek:18-30 lat, doświadczenie- nawet w rodzinie wystarczy, ang- średni, dl- mile widziane ale nie jest warunkiem koniecznym, długość pobytu: od 3 do 12 miesięcy, bez ograniczeń ilości wyjazdów. Tu akurat jest o tyle dobrze/ albo i nie, że wyjeżdżać można nieskończoną ilość razy, czyli tak: jedziecie do jednej rodziny, jesteście tam 2-3 miesiące, coś się nie układa wracacie do kraju i za miesiąc można wyjechać ponownie do innej family- nikt tego nie weryfikuje :P. W skandynawii jest troszkę inaczej-do 29, do Niemiec można wyjechać do 25 lat, Belgia do 26. Wszystkich zainteresowanych szczegółowymi informacjami odsyłam na stronę prowork, tam jest to dokładniej opisane.

przy okazji pozdrowienia dla Karoliny!! ma pierwszą rodzinkę na profilu- z NYC!! Mam   nadzieję, że dojedziesz tu w moje rejony :)
Kolejny krok do przodu...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz